STOP MELAHIRKAN SYAITAN !

Bismillahirrahmanirrahim ..
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera :)

- Kenapa tajuknya pelik ain ? Bukan kita yang melahirkan syaitan .__. 
- Tu lah korang .. Syaitan tu bukan terlahir sendiri ! Tapi kita yang melahirkan :'( 



Macam mana pulak ain boleh kata yang kita melahirkan syaitan ? Oke , sebenarnya syaitan ini akan terlahir bila kita tepuk tangan . Bukannya keluar dari rahim kita , what the smart . Hoho ^0^ 

Situasi 1 - Amy Search buad konsert dekad Putrajaya . Kebetulan pulak , tiket nak masuk murah . Jadi kita pun pi lah tengok konsert tu * ain tak pernah tahu pun tiket masuk konsert murah . Bukan semua mahal ke ? .__. * Bila Amy Search nyanyi , perggghhh suara dia beb ! Mantapp * Kita pun tepuk tangan .

Situasi 2 - Ada 8 orang yang dapat 8A's dalam PMR dekad sekolah . Cikgu pun dengan bagga dan terujanya , panggil lah budak-budak tu ke atas pentas . Cikgu bagi penghargaan tu , ha lah dapat 8A :D Yang lain-lain tu , tepuk tangan . Yang tak tepuk tangan pun cikgu paksa tepuk jugak :P 

Jadi bagi korang , mana satu situasi yang melahirkan syaitan ? Kalau korang fikir secara mendalam , situasi 1 tu lah yang melahirkan syaitan ! * Kenapa pulak ain ? 

Simple , kalau korang tepuk tangan untuk benda berunsurkan kebaikan , penghargaan yang baik untuk orang - TAKPA . Kalau korang tepuk tangan untuk benda yang membawa kepada keburukan , kemaksiatan - KORANG MEMANG TAK NORMAL . Dah tahu cerita ?  

Jadi , STOP MELAHIRKAN SYAITAN

3 comments:

Nazmin Nazifa said... [ REPLY TO COMMENT ]

Betul-3 ... In follow sini :)

Sya Chot .. said... [ REPLY TO COMMENT ]

nice sharing dear..btl sangat la tu..ble artis nyanyi di puja2,bila bnda berfaedah,tak maw plak di puji..ceramah percuma tak nk pergi,tp konsert beratus pergi juga..

PERCUMA ke syurga,BERBAYAR ke neraka..Masjid jejak kaki PERCUMA,tapi Disko yang BERBAYAR tu slalu di jejaknya pula..kan?:)

shekechik [̲̅ə̲̅٨̲̅٥̲̅٦̲̅] said... [ REPLY TO COMMENT ]

kadang-kadang kita tak sedar bilamana kita dah terjebak ke unsur2 sedemekian..minta dijauhkan =)