Mau Cari Gaduh Dengan Gua ?


Assalamualaikum.

Haiyoo harini penat + stress = bengang ! Harini bersamaan 12 Mei 2014, aku baru selesai ambik paper Pendidikan Islam 2 & paper Sejarah 2. Bagi sesiapa yang tak tahu, aku form 4 baru. Hehe muda lagi :3

Kalau dah kata hari Isnin tu, dah komfemlah ada perhimpunan rasmi. Aku sebagai pengawas ditakdirkan pulak untuk menjaga kelas form 5, mungkin sebab aku nampak garang. Nampak je, aku tak lah garang mana pun. Aku jaga kelas 5Iltizam, bersebelahan dengan kelas 5Fathonah.

Uiii, kakak-kakak form 5 toksah dok kata. Depa garang-garang belaka. Ditakdirkan begini ;

6 orang sekawan sedang bersembang & gelak terbahak-bahak tak ingat dunia.

Aku : Kak, pusing depan. Tak perlulah sembang.
Ketua geng : Aduhhh, budak ni. Menyibuk je, aku tak kacau hidup kau pun.
Aku: Hmm * melemparkan senyuman manisku -,-
Penolong geng : Ha tu kan dah kena, padan muka


Oii kakak, lu ingat lu bagus ka hah ? Lu ingat lu besar, gua takut ? Aku yang tengah hangat dengan blazzer apa bagai, berdiri jauh sikit dari situ. Nak kata apa wehh ? Depa tu form 5, pengawas form 5 yang lain pun dah jemu tegoq depa. Hahh aku ni tunggu nak balas ja apa yang depa kata dekat aku. Jangan pandang ku sebelah mata !

Lu tak tengok gua mengamuk lagi kan ? Lu mau tengok ka ? Nanti lu kencing berak bertaburan kottt :3

Aku ni takpa, ok ja sebenarnya. Tapi sekali orang cari gaduh dengan aku, hah tunggulah hang. Gua bukan takut dengan lu, gua cuma sabar. Nabi kita dicerca pun tetap bersabar dan terus menyebarkan dakwah baginda. Kalau setakat aku ni, hmm small matter bro.

Tapi di sini aku nak tekankan, budi bahasa penting. Tak kiralah sesiapa pun, sama ada yang lebih muda atau tua dari kita. Jangan sampai orang geram dengan kita, payah nanti. Dia angkat geng pukul lu orang nanti, bhahaha :p



Take care korang ! Maaf bagi penggunaan AKU -



1 comment:

zakira afina said... [ REPLY TO COMMENT ]

itulahhh lumrah jadi pengawas. nak2 kenaaaa take care senior. hehe btw tough jugak adik eh hehe. good job. yang penting kita jalankan amanah kita dengan sebaik mungkin :)